Male C. Pig a.k.a. Svinopolist (piggymouse) wrote,
Male C. Pig a.k.a. Svinopolist
piggymouse

К вопросу о разглядывании женских фоток в социальных сетях

С третьей стороны, не понимаю, как людям может не нравиться Ларкин.

Не, если ты старый панк или, наоборот, молодой специалист, тебе конечно хочется чего-то с большим количеством перца, потому что какие уж тут текстуры и послевкусия, если зубы неделю нечищены стоят. Но нам-то, поседевшим на службе офицерам, Ларкин даже лучше позднего Элиота. Он, сука такая, спокойный от слова совсем и про Дао ему уже в школе успели рассказать.

Вот например познакомился как-то Фил Ларкин с прекрасной девушкой (Мардж? Не, Мардж это у Каммингса) и, дабы удовлетворить свой многосторонний к ней интерес, провёл пару часов, разглядывая её альбомы ВКонтакте.  Ох извините, он же англичанин, так что это наверное был Facebook. А Google+ в начале 1950х ещё кажется не изобрели. И, насмотревшись на фотки, все сразу, детские там, школьные, по пивасегу с мальчиками на выпускном (и даже сохранил в каталоге Audited Financials пару фоток в купальнике, охальник такой), и так далее, и тому подобное, сказал вису.

Хорошую вису сказал, мне кажется. Выпишу её вам целиком.

Lines on a Young Lady's Photograph Album
by Philip Larkin

At last you yielded up the album, which 
Once open, sent me distracted. All your ages 
Matt and glossy on the thick black pages! 
Too much confectionery, too rich: 
I choke on such nutritious images. 

My swivel eye hungers from pose to pose —
In pigtails, clutching a reluctant cat; 
Or furred yourself, a sweet girl-graduate; 
Or lifting a heavy-headed rose 
Beneath a trellis, or in a trilby-hat 

(Faintly disturbing, that, in several ways) —
From every side you strike at my control, 
Not least through these disquieting chaps who loll 
At ease about your earlier days: 
Not quite your class, I'd say, dear, on the whole. 

But o, photography! as no art is, 
Faithful and disappointing! that records 
Dull days as dull, and hold-it smiles as frauds, 
And will not censor blemishes 
Like washing-lines, and Hall's-Distemper boards, 

But shows a cat as disinclined, and shades 
A chin as doubled when it is, what grace 
Your candour thus confers upon her face! 
How overwhelmingly persuades 
That this is a real girl in a real place, 

In every sense empirically true! 
Or is it just the past? Those flowers, that gate, 
These misty parks and motors, lacerate 
Simply by being over; you 
Contract my heart by looking out of date. 

Yes, true; but in the end, surely, we cry 
Not only at exclusion, but because 
It leaves us free to cry. We know what was
Won't call on us to justify 
Our grief, however hard we yowl across 

The gap from eye to page. So I am left 
To mourn (without a chance of consequence) 
You, balanced on a bike against a fence; 
To wonder if you'd spot the theft 
Of this one of you bathing; to condense, 

In short, a past that no one now can share, 
No matter whose your future; calm and dry, 
It holds you like a heaven, and you lie 
Unvariably lovely there, 
Smaller and clearer as the years go by. 
Tags: larkin, poetry, quote
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 9 comments